Voor een veiliger en gezonder Bommelerwaard

Achtergronden

rapport van ToxicoWatch

9 maart 2021

Naar aanleiding van het voornemen van Gedeputeerde Staten van Gelderland om een revisievergunning te verlenen aan de chemische fabriek Sachem te Zaltbommel heeft de Stichting Veiliger Zaltbommel een onderzoek laten doen door het bureau ToxicoWatch naar de inhoud van QRA . Aangezien de stichting niet bestaat uit chemisch deskundigen heeft zij dankzij de ondersteuning van de bevolking kunnen aankloppen bij een meer deskundig bureau. U vindt het gehele rapport als u de onderstaande link aanklikt gehele rapport toxicowatch

Achtergronden

Feiten en vragenoverzicht over de chemische fabriek Sachem, aangeboden aan Burgemeester Rehwinkel in het kader van de handtekeningactie die de stichting heeft opgezet. De aanleiding is de aanvraag van Sachem voor de productieverhoging. de handtekeningactie leverde 1200 handtekeningen op.

het gehele document kunt u hier lezen door op de onderstaande link te klikken

Feiten- en vragenoverzicht 30 april 2017

De nieuwe Omgevingswet kan veel veranderingen met zich meebrengen voor ons allemaal

14 augustus 2020

Waarschijnlijk zal in 2022, de nieuwe Omgevingswet van kracht worden. Dat betekent dat er veel zal veranderen v bijvoorbeeld waar het gaat over wonen, bouwen, vergunningen verlenen, de bescherming van de natuur, het klimaat. Deze wet moet veel dingen beter inregelen en ruimte bieden voor verbetering en bescherming voor mens, natuur en milieu, maar de vraag blijft of de gewone burger er beter van wordt. Hieronder ziet u de webinar waarin door milieudefensie wordt uitgelegd wat deze wet zoal kan betekenen voor uw leefomgeving, voor de natuur, het klimaat, voor gemeenten, bedrijven,  maar ook voor u als burger.    Lees verder

Belangrijke dag voor het klimaat

Aanstaande vrijdag  27 september 2019 is er een actie voor het klimaat en gaan mensen massaal de straat op voor een sociaal en rechtvaardig klimaatbeleid.

. Zet deze dag in uw agenda